După intervenţie

Complicaţii ale implantului dentar

Ce se întâmplă în primele zile după intervenție? Apar dureri după inserarea implantului? – acestea sunt întrebări pe care și le pune fiecare pacient în fața unei intervenții de implant dentar.

În majoritatea cazurilor disconfortul post-intervenție trebuie să fie minim fiind ușor de ținut sub control cu anti-inflamatoare uzuale (Nurofen Forte sau Aulin). Totuși există o serie de probleme care pot apărea post inserția implantului. Trebuie reținut că indiferent de tipul intervenției de implant dentar, aceste probleme sunt în marea lor majoritate tranzitorii: durere, umflarea gingiei sau a feței, durere, vânătăi ale mucoasei sau feței în zona implantului . Ca regulă generală dacă disconfortul simțit persistă sau crește după primele primele 24-48 de ore de la intervenție, contactați medicul implantolog.

Descriem mai jos cele mai comune complicații post-intervenție implant dentar:

Problema: Umflarea zonei în zona de inserție

Să mă îngrijorez? Nu. Complicația poate apărea in primele 24 – 48 de ore de la intervenție și este tranzitorie.

Remediu: Aplicați comprese reci (gheață într-un prosop) pe zona unde s-a efectuat implantul dentar în primele 2 zile după intervenție. Luați medicamentele antiinflamatoare care v-au fost prescrise de către medic (Exemple: Nurofen forte/Aulin/Ketonal la 12 ore timp de 3-5 zile)

De ce se întâmplă? În urma intervenției și a secționării țesuturilor apa iese in spațiile dintre celule (echivalentul unui edem)

Să mă îngrijorez? Nu, dacă sângerarea este minoră și se oprește în maxim 24 de ore. În marea majoritate a cazurilor însă sângerarea după intervenția de implant dentar este absentă sau minimă.

Remediu: Aplicați un pansament steril pe regiunea sângerândă și muscați pentru a asigura compresiunea. Pansamentul poate fi schimbat la 30 de minute. Clătiți ușor de câteva ori pe zi cu apă de gură pentru a menține zona curată.

De ce se întâmplă? Apare în special la intervențiile de implant mai laborioase unde s-a decolat/îndepărtat mucoasa pe zone întinse.

Problema: Vânătăi (Echimoza/Hematom ale mucoasei sau în zona feței unei s-a efectuat implantul)

Să mă îngrijorez? Nu. Deși neplăcută această complicație se reduce treptat și dispare în maxim 7 zile în cazul vânătăilor (echimozelor) sau poate fi vizibilă până la 14 zile în cazul hematoamelor

Remediu: Luați medicația antiinflamatoare care v-a fost prescrisă (exemple Nurofen forte, Aulin, Ketonal)

De ce se întâmpla? Apare în situația în care sunt afectate vase mici de sânge și sângele se colectează în zona țesuturilor moi

Problema: Durere după intervenția de implant dentar

Să mă îngrijorez?  Nu – atât timp cât durerile sunt de intensitate mică sau medie în primele 24-48 de ore și se reduc la administrarea de medicamente antiinflamatorii

Remediu: Medicația antiinflamatoare care a fost prescrisă (Nurofen forte, Aulin sau Ketonal)

Pentru informații complete referitoare la: igiena implanturilor dentare atât imediat după intervenție cât și pe termen lung accesați pagina Igiena Implant Dentar.

Dental Economics – Implant complications
Dental Implant Complications: Etiology, Prevention, and Treatment 2nd Edition
Implant Dentistry- Implant Surgery Complications Kelly Misch, DDS,* and Hom-Lay Wang, DDS, MSD, PhD